Black Friday shoppen

Black Friday koopjes scoren in Nederland, zo doe je dat…

Oké we werden tijdig geïnformeerd door Marc, want dit keer gingen we niet op een zaterdag erop uit in Nederland maar of we allemaal een dag vrij konden nemen op vrijdag. Marc had het goed voor elkaar hij wil Black Friday Shoppen en hij vertelde ons dat we dan op zaterdag avond terug zouden zijn.

Oké, zoals al vaker gezegd zijn we wel in voor een avontuur dus namen we allen een dag vrij. Al vroeg moesten we ons melden op het station in Arnhem met een tas met in ieder geval voor 1 nachtje weg kleding.

Je verwacht het niet, maar terwijl er 3 man aanwezig waren op tijd, moesten we zoals gewoonlijk wachten op Jan. Die is dus altijd te laat en daarom misten we de trein.. Op het station maar even aan de koffie, wachten op Jan. En terwijl Jan ons kwartet compleet maakt, hebben we een lekker bakje koffie te pakken.

We wachten op de nieuwe trein en horen dan wat de bedoeling is van de dag. We gaan dus shoppen, dat wisten we al. Het is niet de allerleukste klus van ons maar soms is het ook wel gezellig en shoppen met z’n allen hadden we dit jaar nog niet gedaan. Maar waarom dan met de trein en waarom moeten we dan een dag vrij nemen? Shoppen kan toch ook op de zaterdag, of zelfs op zondagen?

Nou, omdat het vandaag dus Black Friday is en druk op de weg, vandaar en dag er op uit met de trein! En Marc wil een grote aanbieding  scoren in Groningen, een paar in Heerenveen en daarna in Den Haag! en dat allemaal in 1 dag! vandaar met de trein! OMG…… Black Friday shoppen, als dat maar goed komt. Maar kennelijk heeft Marc het allemaal uitgestippeld en wij volgen aangezien het zijn uitje is 🙂

Het leuke ervan is, we overnachten in Den Haag! En dat is een mooie afsluiter van een dagje shoppen toch?

Black Friday in Groningen

Eigenlijk wel relaxed zo we kletsen wat bij in de trein en van Arnhem naar Groningen met de trein zijn we zo 2,5 uur verder. Met de auto waren we anderhalf uur onderweg geweest maar oke, dan hadden we geen lol gemaakt met mede reizigers. Vanaf het station lopen we naar het centrum. Binnen 10 minuten zijn we er. In de sportwinkel scoren we de Black Friday deal van Marc.

Het is behoorlijk druk in de stad! Wat een leuke stad is Groningen! We belanden op het terras op de Grote Markt waar we lekkere lunch scoren. Bas ziet op zijn telefoon nog een leuke Black Friday deal in de buurt en stelt voor dat we daar nog even langs gaan. Zo gezegd zo gedaan en ondertussen pikken we ook nog wat lekkers mee voor in de trein naar Heerenveen.

We gaan vanaf de Grote Markt na 3 uurtjes terug naar het station met de bus. #handig! Bijna voor het station worden we afgezet en lopen gelijk naar de trein die ons naar Heerenveen zal brengen.

We jammer dat we alweer uit Groningen gaan, snel maar weer eens terug komen hier!

Black Friday in Heerenveen

In de trein komen we er achter dat we Den-Haag ondanks de koopavond echt niet zullen redden. Het is 15.00 uur als de trein vertrekt zijn we een uur verder in Heerenveen. Hier zijn we gek genoeg nog nooit geweest! We pakken de bus naar het winkelcentrum en ook hier is het erg druk! Black Friday gekte in Heerenveen, maar wij wurmen ons er kranig doorheen. De tassen raken voller en voller en voordat we de trein weer moeten pakken zien we de een naar de andere leuke kleding en goedkope deals.

Marc wordt onrustig want we moeten zeker nog naar Den Haag. We banen ons een weg naar het station terug en wat het nu wel lastiger maakt zijn onze volle tassen.

Een lol dat we hebben onderweg zorgt wel voor wat hilarische momenten want vier shoppende mannen met handen vol tassen zien ze hier in Friesland niet zo vaak. 🙂

Heerenveen is zeker een stad waar we eens wat langer naar toe moeten gaan, het is hier leuk!

Black Friday in Den Haag

Zoals al gedacht, we zijn te laat voor de winkel in Den Haag, en geloof het of niet maar Marc baalde er goed van. Dat ene pak wat hij perse wilde scoren voor zijn nieuwe baan was in Den Haag een koopje. We bellen in de trein de betreffende winkel en deze zou voor hem het pak (wat er gelukkig nog was) apart te leggen en hij mocht deze zaterdag alsnog voor de Black Friday actie kopen.

We belanden als het donker is in Den Haag en duiken gelijk na het droppen van de tassen vol kleding en in ons hotel gelijk een café in. We gaan lekker wat eten en nadien lopen we een paar gezellige kroegjes in op het plein dichtbij het hotel.

Na 3en belanden we in ons bed in het hotel. De volgende ochtend nog even snel onze Black Friday deal scoren en dan hoppen we naar huis. Terug naar ons ‘hometown’ Arnhem!

Black Friday shoppen is leuk en dat in combinatie met elkaar nog leuker! Het was de vrije dag wel waard! Het trein reizen is op zich wel en leuk idee maar niet om te shoppen i.v.m. de tassen die je constant moet mee sjouwen. En ’treinhoppen’ naar 3 steden zover van elkaar vandaan is helemaal geen goed idee. Meer dan 5 uur in de trein gezeten…..

Maar het was wel weer op en top gezellig! OP naar de volgende!